Støddæmper till skruvade priser

Til denne bil kan du købe en Fjäderben
Støddæmper til dit køretøj
En af de vigtigste dele af bilen, støddæmperen. For at sikre, at sikkerheden er garanteret på vejen, ikke blot skal styretøj, bremser eller dæk arbejde, men også faktorer chok. Ved defekte eller dårligt fungerende støddæmpere, forværredes vejgrebet af bilen betydeligt, hvilket især fra vejbump eller kurver i tab af kontrol over bilen. På grund af de høje belastninger, der virker på en støddæmper, kan det være nødvendigt for høj kilometertal, erstatte støddæmpere, ellers kan defekter og slid. Vigtigt at bemærke er, at stød pr akse og par, der skal udskiftes.
Vær sikker i trafikken bevæger sig - med et fungerende støddæmpere
I bilsektoren normalt gas-eller oliefyldte støddæmpere anvendes. Støddæmperen i en oliefyldt, lukkede rør, er et stempel styret på en stempelstang. Kendetegnet olien bevæger sig gennem forskellige ventiler og kanaler og skaber friktion, hvilket fører til, at bevægelse omdannes til varmeenergi. Således opnås det, at vibrationerne af vognen dæmpes. Gassen i støddæmpere, vil den medfølgende gas komprimeres, hvorved ud over dæmpning af svingningerne vil have en fjeder virkning kan opnås.Viser Støddæmperen allerede slid, kan det bemærkes under kørsel.
Hvis ved kørsel på ujævnt underlag eller i hjørner nægter rattet eller lyd uslebne lyde, dette er et konkret tegn på, at støddæmperen skal snart udskiftes. Hvis olielækager fra stød, bør du straks besøgt et værksted eller spjældet skal udskiftes. Høj kvalitet støddæmpere at modstå de højeste belastninger, kan du finde i vores online butik. Dette er ikke kun af høj kvalitet, men er også en fordelagtig pris.
Installationens side og aksel. Delene kan monteres på for- eller bagakslen eller i venstre eller højre side af bilen. Dobbeltsidet støddæmpere kan monteres i begge sider.
Fastgørelsestype. Det afhænger af køretøjets opbygning. Det bør vælges i overensstemmelse med det originale udstyrs egenskaber. De mest almindelige fastgørelses-typer er ; kabelsko-form, stænger og en kombination af dem, såvel som stang- og krydsarm sæt. Der er også støddæmpere med indsatstype.
Konstruktion. Det påvirker direkte delenes egenskaber, primært ved deres omkostninger. Afhængigt af deres design er der to typer støddæmpere:
- Dobbeltrør. De består af to koaksiale rør. Yderrøret virker som et kompenserende reservoir. Den indre er en arbejdscylinder: Inde i det bevæger et stempel sig med flere ventiler med forskellige tværsnit. Når støddæmperen presses sammen, kommer en del af olien ud gennem små kanaler ind i rummet over stemplet, og den anden del presses ind i kompensering reservoiret. Ved stemplets tilbageslag trækker olien i rummet over stemplet sig sammen og absorberer vibrationer. Sådanne støddæmpere giver en jævn og blød kørsel af køretøjet, er billige at fremstille, er mindre følsomme for mekaniske skader og er fremragende til rolige bilister og tilhængere af komfort. Men da hydraulisk væske dårligt modstår overophedning, skummer det tit over og taber sin viskositet ved temperaturstigninger, der forværrer manøvredygtigheden af bilen betydeligt.
- Enkeltrør. Deres hylster er også en arbejdscylinder, hvor der i den nederste del er et kompensationskammer, der er adskilt af et delende stempel. Disse støddæmpere er stivere og giver dermed bedre manøvredygtighed af bilen De er godt afkølet, fordi deres arbejdscylinder vægge har direkte kontakt med atmosfærisk luft. Men som stempelstangen bliver skubbet ud under påvirkning af komprimeret gas, kan det være nødvendigt at montere blødere fjedre. Desuden koster enkeltrørs støddæmpere mere og er meget følsomme overfor deformationer.
Arbejdsvæske. Afhængig af typen af arbejdsvæske er der olie-, gas- og, gas/oliestøddæmpere. Dette parameter , sammenholdt med konstruktion påvirker effektiviteten af delene, deres levetid og stivheden.