Bremseklodser till skruvade priser

Til denne bil kan du købe en Bremseklods
Bremseklodser til dit køretøj
Bremserne af dit køretøj består som regel af en bremseskive eller en bremsetromle, som for det meste er fast monteret i hjulenaven og bremseskoene. På grund af gnidningen mellem de to komponenter bliver den kinetiske energi omdannet til varme, som fører til, at hastigheden reduceres eller bilen kommer til stå. Væsentlig indflydelse på bremseegenskaberne har bremsebelægningen / bremsesten. De skal holde til denne både termiske og mekaniske belastning. På grund af den enorme gnidning kommer de til en høj slidtage, som sænker ydelsen af bremsevirkningen.
Kontroller bremsebelægningen og bremsesten regelmæssig
En opslidt bremsbelægning / bremssten er et stort risiko til trafiksikkerheden af dit køretøj. Kan bremsebelægningen ikke gribe korrekt eller er bremsestenene slidt op for meget, bliver bremsevejen længere eller bremserne griber slet ikke mere og bilen kommer ikke til stå. På grund af dette skulle du lade din bremsebelægning eller dine bremsesten eftersynes i regelmæssige afstande og, hvis det er nødvendig, skifte dem ud med det samme.
Monter kun bremsebelæg / bremsesten, som TÜV har tilladt til den offentlige trafik. Bemærk, at du kan tabe køretilladelsen til din bil, når dine bremser ikke er i orden. Dette indeholder også slidte bremsebelægninger. Et autoriseret værksted kan nemt eftersyne dine bremser. Vi har altid kun bremsebelægninger / bremsesten af troværdige fabrikanter på lager. Bremsesten skulle blive skiftet ud parvis, for at sikre en jævnt bremsning på begge sider. Ved ordren er det vigtig, at du angiver dit bilmærke, fordi vi har bremsebelægninger / bremsesten til næsten alle fabrikanter og bilmæker til rådighed. Men måske kan vi også hjælpe med nye bremseskiver eller en ny bremsetromle.
Vægt. Det afhænger af friktionens sammensætning og delens størrelse. Det påvirker køretøjets samlede vægt.
Højde og bredde. Disse parametre er defineret af bilproducenten og begrænses af bremseskivernes størrelse. Det påvirker bremseeffektiviteten. Desuden er det sådan, at jo højere og bredere bremseklodserne er, jo større er deres effektive areal, og jo bedre varmeveksling er der.
Tykkelse. Det afhænger af bilens konstruktion og delens model.
Minimumstykkelse af friktionsbeklædningen. Dette er angivet af bilproducenten. Hvis tykkelsen af friktionsbeklædningen er for lille, skal den udskiftes.
Monteringsaksel. Da de forreste klodser belastes meget ved bremsning, er de ofte større end de bageste klodser.
Tilstedeværelse af anti-screeching plader. De sikrer undertrykkelse af støj og varmeudstødning.
Tilstedeværelse af slidfølere og dennes type. For at informere føreren om ekstremt slid på friktionspladerne, er nogle modeller af klodser udstyret med slidsensorer. De kan være af to typer:
- Mekanisk. Det er metalplader, der er installeret på det niveau, der er den minimalt tilladte tykkelse af bremseklodsen, og den udsender en skrigende lyde, når de kommer i kontakt med bremseskiven.
- Elektronisk. De har en metalstang indeni plastiklegemet. De er installeret i særlige huse i friktionslaget i delen eller er integreret i selve klodsen ved dets produktion. De informerer om slid på delen ved den passende indikator på instrumentbrættet.
Friktionsblandingsblanding. Det har direkte indflydelse på delenes udnyttelsesegenskaber. På baggrund af deres blanding kan de opdeles i to grupper:
- Organisk. De består af mere end 30 dele, der er forbundet ved hjælp af organisk harpiks. De adskiller sig ved at være bløde og støjsvage, og de kræver ikke forudgående opvarmning for at virke med maksimal effektivitet, men de er ikke modstandsdygtige overfor overophedning. Metaldele tilføjes i bremseklodsens sammensætning for at forbedre deres ydeevne. Jo mere metal, der er, desto mere effektiv er bremsning ved høje temperaturer. Men her reduceres bremseskivens levetid, og støjniveauet og støvdannelsen forøges.
- Keramisk. De fremstilles på basis af keramiske sammensætninger med tilsætning af kobber og messing. De er karakteriseret ved en høj termisk ledningsevne, ved at være bløde og lydløse, samler ikke støv og har gode kvaliteter ved høje temperaturer. De kræver forudgående opvarmning for en højere effektivitet, derfor er de ikke fremstillet til almindelig brug i byer, og de monteres hovedsagelig i kraftfulde sportsvogne.